onsdag den 2. oktober 2013

Når man stopper i dagpengesystemet...

... på den gode måde, kan jeg love jer for man bliver glad!! Det er nemlig hvad der er sket for mig. Jeg har fået arbejde pr. 1. november. Weee... 
Jeg ved, at der er mange der går uden job noget længere end jeg har gjort (siden 1.maj i år), men jeg synes det har varet længe nok. Henover sommeren hvor folk holder ferie, har det ikke føltes så slemt. Men nu, hvor alle starter på arbejde og studie igen, føler man sig altså lidt uden for.
Men altså, NU er jeg også på arbejdsmarkedet. Jeg skal skrive en Ph.d. på Københavns Universitet og det er fantastisk. Det har været min drøm de sidste mange år af studiet, men havde ikke regnet med, at det ville blive muligt så hurtig efter at min uddannelse sluttede. Dyrlæger plejer gerne at være ude i "det virkelige liv" nogle år inden og jeg har kun 8 måneders arbejde bag mig.


Slut med jobnet, a-kasse møder, dagpengekort og alt det der!! :)


Jeg håber, at jeg får tid til at være kreativ og smide et indlæg på bloggen i ny og næ - men med familie, arbejde og hest, ved jeg ikke hvor meget tid der bliver til overs. Det må tiden vise - håber I faste læsere stadig vil hænge i.

PS: Jeg har fulgt debatten omkring manglende kommentarer i blogland og har taget det til mig! Jeg er en af dem uden Instagram og jeg får det nok heller ikke foreløbig. Så derfor vil jeg meget gerne gøre en indsats for at holde blogland i live og vil forsøge at få kommenteret lidt her og der hver dag. :)

29 kommentarer :

  1. STORT tillykke. Jeg har selv gået hjemme uden arbejde siden midten af juni og er også pænt træt af det! Jeg kan nemt forestille sig, hvor stor din glæde er over nu at melde dig ud af dagpengesystemet :)
    Held og lykke med ph.d'en.

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker! Ja, det er fantastisk. Håber også der snart kommer noget din vej - iøvrigt et ret cool indlæg du lavede med en "ansøgning" i, ret modigt synes jeg. :)

      Slet
  2. Kæmpe stort tillykke. Hvor dejligt. Det er jo lige som at vinde i lotteriet.

    Pøj pøj med det.

    SvarSlet
  3. Kæmpe stort tillykke. Hvor dejligt. Det er jo lige som at vinde i lotteriet.

    Pøj pøj med det.

    SvarSlet
  4. Stort tillykke, det er er rart at læse om noget der lykkedes for de som er jobsøgende.

    Held og lykke med det nye

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker og ja, dejligt når det viser sig at der stadig er arbejde at få. :)

      Slet
  5. Hvor stort- tillykke med det! Og mht kommentarerne- så er jeg ret sikker på at man får nogenlunde lige så mange kommentarer hjem som man selv sender ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker! Og ja, det tror jeg du har ret i. :)

      Slet
  6. Hvor er det bare stort! Flot! Tillykke med de kommende år som PhD :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Ja, 3 års arbejde venter forude - spændende! :)

      Slet
  7. Stort tillykke, hvor er det dejligt:)

    SvarSlet
  8. Stort tillykke. Jeg forsøger også at smide flere kommentarer rundt omkring, men det er svært, når jeg ofte læser via mobilen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Min telefon er heldigvis holdt op med at lave ballade, så nu fungerer det fint med kommentarene. :)

      Slet
  9. Stort tillykke med jobbet :-)

    SvarSlet
  10. Kæmpe stort tillykke til dig.

    SvarSlet

Kommentarer er dejlige, så smid gerne én! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...