tirsdag den 20. januar 2015

Give away: en god mavefornemmelse!

For en måneds tid siden fik vi mulighed for at prøve Duolac mælkesyrebakterier og udlove en tilsvarende pakke til en af mine læsere.


Mave-tarm-systemet er vel, ud over huden, den del af vores krop der kommer mest i kontakt med omverdenen og dermed også i kontakt med en masse egentlige sygdomfremkaldende organismer, men også opportunistiske patogener (læs: forskellige organismer, der under bestemte forhold kan gøre os syge). Mave-tarm-systemet er derfor en vigtig del af immunforsvaret og det skal derfor helst køre optimalt. De såkaldte opportuniske patogener er organsimer der kan fremkalde sygdom hvis vores immunsystem er svækket og det kan fx. ske hvis den gode bakterieflora i mave-tarm-systemet er svækket. Og det er så her disse mælkesyrebakterier kan gøre en forskel. De er en del af den gode bakterieflora og kan bl.a. også fås gennem flere forskellige syrnede mælkeprodukter. En anden måde er, at spise dem som et kosttilskud og denne form har vi prøvet med Duolac mælkesyrebakterier i en måneds tid.

Vi har prøvet Duolac Daglig+ Vitalitet (i pilleform) og Duolac Derma+ Plus (i pulverform). Jeg har spist pillerne og mine unger har hver dag delt et brev pulver som er blevet strøet på deres morgenmad. Mht. mig selv synes jeg, at jeg har fået en mere "rolig" mave og jeg er ikke så oppustet sidst på dagen mere. Ungerne har virkelig nydt godt af det i forhold til deres børneeksem - den er fuldstændig forsvundet! Og det er uden brug af steroid-creme og fed creme har vi brugt meget lidt af. Det har virkelig gjort en forskel for nattesøvnen, at det ikke klør over det hele (at hun så lige pludselig er mørkeræd har jo så ikke noget med det at gøre!).
Mht. anden sygdom har vi ikke kunne mærke nogen forskel. Vi har haft de sædvanlige forkølelser og andre virus-sygdomme, men vi er generelt ikke særlig hårdt ramt af den slags alligevel.

SÅ alt i alt er vi rigtig tilfreds med produkterne og DU kan også give det et forsøg ved deltage i min give away! Du kan vinde en pakke med 2 x Duolac Daglig+ Vitalitet og 2 x Duolac Derma+ Plus. Det eneste du skal gøre er, at lægge en kommentar til indlægget her. Du må meget gerne være fast læser af min blog, men det er ikke et krav.
Hvis ikke jeg hører fra vinderen inden for 5 dage, trækker jeg en ny. Skriv evt. en e-mail hvis du vil kontaktes direkte i fald du skulle være vinderen.
Vinderen trækkes d. 14. februar - lige på Valentines Day. :)

Produkterne i indlægget er sponsoreret, men ord og meninger er mine egne. 

24 kommentarer :

  1. Jeg er så meget med! Tænk hvis det også kunne hjælpe på Magnes eksem! Ohhh, jeg krydser fingre ;) tror nok jeg er fast læser herinde - du har i hvert fald været på blogrollen længe :)

    SvarSlet
  2. Vil meget meget gerne deltage. Min den ældste bøvler sådan med maven. Han har cøliaki så spiser ingen gluten, hvilket hjalp på den tynde afføring, nu er det så bare meget hård mave. Så ville være så fedt hvis det kunne hjælpe. Ud over det har han også diabetes, børneeksem og tør hud.
    Nanna_schack@yahoo.dk

    SvarSlet
  3. Deltager gerne - følger dig via bloglovin' :-)
    Efter nogle heftige penicillinkure ville det være kærkomment med en omgang mælkesyrebakterier som disse...
    Fortsat god dag
    Vh Jette

    SvarSlet
  4. Jeg deltager uden tvivl.
    Det er virkelig en skøn præmie, som jeg vil blive meget glad for at vinde. :-)
    arenkild@hotmail.com

    SvarSlet
  5. Det vil jeg rigtig gerne prøve!
    aaselejboelle@gmail.com

    SvarSlet
  6. Deltager :) - Innocentcherryblog@gmail.com

    SvarSlet
  7. Det ville helt sikkert kunne gøre underværker på alle de små viruser og forkølelser der hele tiden rammer mig her i kulden :) krydser fingre for jeg bliver den heldige :D
    ditte.helbo@hotmail.dk

    SvarSlet
  8. Jeg prøver lykken :-)
    linefugl09@gmail.com

    SvarSlet
  9. Det er da fantastisk hvis det hjælper på eksemen, det klart at tarmfloraen har stor indvirkning på vort system.

    SvarSlet
  10. Det ville være en lifesaver herhjemme - så vi xx fingre,
    Tak
    Axx

    SvarSlet
  11. Skøn konkurrence - dem ville jeg virkelig gerne få fornøjelsen af at afprøve herhjemme :)

    SvarSlet
  12. Lækker præmie - jeg er med.
    tagelaursenpiaeriksen@gmail.com
    herframinverdengaer.blogspot.dk

    SvarSlet
  13. Lækker præmie. Det kunne jeg skisme godt bruge! :-)
    Mvh. Pernille
    pillelanng@msn.com

    SvarSlet
  14. Åhhh krydser alt hvad jeg kan, for tror og håber at dette måske kan hjælpe på min søns mave, som i den grad er ude af tur, og lægen mener bare det er en virus!!! :(

    Morstankeblog@gmail.com

    Kh Lena

    SvarSlet
  15. Det kunne jeg dæleme godt bruge
    marialundpedersen@gmail.com

    SvarSlet
  16. Jeg er med :-)

    charlottehansen83@hotmail.com

    SvarSlet
  17. Jeg følger gerne, og deltager med glæde.. Tror at det lige noget for os herhjemme - en travl mor, og en næsten teenage dreng med alarmerende ru hud (og hæs/skinger ) stemme.
    Miatilda A // aimlovelive@gmail.com

    SvarSlet
  18. Det ville være dejligt at prøve. Min mave gør så mange knuder at jeg følger Low FODMAP og har en hjemmeside sammen med min mand, som er en stor hjælp, til at finde ud af hvad man må spise og hvad der giver ondt i maven. Alle kan bruge det også til at lægge deres egne opskrifter ind, så bliver de også markeret med signalfarver, hvis man har valgt det på sine indstillinger. Det er ganske gratis og der ligger en masse gode opskrifter derinde.

    Kh.
    Anne-Marie ama(at)grafvika.dk Sæt selv et @ istedet for parantesen.

    SvarSlet
  19. Jeg vil gerne prøve

    ravnmann@gmail.com

    SvarSlet
  20. Hold da op, mon det er hvad min mave mangler efter medicin smadret den.

    twi3300@gmail.com

    SvarSlet
  21. Det vil jeg helt klart gerne prøve.

    SvarSlet
  22. Nøhj det kunne da virkelig være lækkert at vinde og se om ikke også vi kan mærke en god effekt hjemme hos os. Mvh Lisa, Lisa_k_t@live.dk

    SvarSlet
  23. Krydser fingre for at vinde :) Det kunne være interessant at afprøve!
    Michelle-jensen89@hotmail.com

    SvarSlet
  24. Jeg vil meget gerne deltage og kontaktes direkte på anneschelde@live.dk

    KH Anne

    SvarSlet

Kommentarer er dejlige, så smid gerne én! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...