mandag den 19. januar 2015

Ver de Terre flyverdragt - sådan noget LORT!

Og virkelig ringe kundeservice!!

Vi købte denne vinter for første gang en anden flyverdragt end Reima's. Vi blev anbefalet en gummiflyverdragt fra Ver de Terre:



Som i kan se på deres hjemmeside står der, at den er god til fx. brug i skovbørnehave. Yeah right!!
Efter kun 4 ugers brug så flyverdragten sådan ud:



Et rigtig fint hul midt på bagdelen. En flyverdragt til 1400 kr! 

Jeg tænkte jo straks, at det ikke var noget problem at få den byttet, men der kunne jeg lige tro om igen. Først kontaktede jeg butikken hvor den er købt (Livarosa.dk) og fik at vide, at dragten skulle sendes direkte til Ver de Terre. Det gjorde jeg så, men kun for at få den tilbage igen med den kommentar "at det ikke var deres ansvar, de vurderer at dragten har hængt fast i noget og derfor gælder reklamationen ikke". 
Hmm.... Altså, er det bare mig, der mener at en flyverdragt produceret til børn i skovbørnehave skal kunne holde til "at hænge fast i noget" - og så til den pris. Derudover er gummiet revnet flere steder, så vandtæt er den ikke mere. Og nej, den har ikke hængt i tørreskab og den er kun vasket én gang på håndvaskeprogrammet i vaskemaskinen.
Og som om det ikke skulle være nok er der nu ca. 10 af samme slags flyverdragt i børnehaven, der er gået i stykker. Både med tabte knapper, ødelagte syninger og lynlåse, men også som ved vores; huller . Og alle sammen har revner i gummiet. Det skal jo også lige nævnes at pga. den milde vinter er flyverdragterne jo ikke brugt særlig meget. 

Jeg har kommunikeret med en medarbejder fra Ver de Terre og fortalt dem om de mange flyverdragter. De siger de vil tage stilling til hvert enkelt tilfælde og det er jo i og for sig fint nok - men måske de skulle overveje om fejlen ligger hos dem - i produktionen altså? 

Til sidst vil jeg lige bringe den fantastiske kommentar som jeg fik med fra Ver de Terre's medarbejder ang. det at flyverdragten var gået i stykker så hurtigt:

"det er jo lidt ligesom at købe en ny bil og så køre ind i en lygtepæl dagen efter..."

Øhm..... Nej! En bil er ikke lavet til at køre ind i en lygtepæl, men en flyverdragt til børn i skovbørnehave skal kunne holde til at ungerne har den på! Det ville svare til at købe en bil, der kun kunne køre 50 km i timen, men var købt til at køre på motorvej hver dag!

Jeg er bare så rasende!!!!!!


10 kommentarer :

  1. Under al kritik! Jeg ville aldrig give så mange penge for en Flyverdragt og da slet ikke nu hvor jeg læser dit indlæg! Næste år så prøv en Flyverdragt fra Fairtail. Vi er meget tilfredse, den er virkelig slidstærk og tåler både vask, tumbler og tørreskab. Og så koster den kun godt det halve :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er virkelig for dårligt! Vi købte den også kun fordi, de normalt har regntøj uden på flyverdragten i børnehaven - det kunne vi så undgå med denne her. Vi holder os bare til Reima for fremtiden. De holder til hvad som helst og så må vi bare acceptere regntøjet på de rigtig våde regndage. :)

      Slet
    2. Men ikke bare dårligt at dragten ikke holder, men virkelig dårlig stil fra deres side. Vi har aldrig haft behov for regntøj over flyverdragten. Det er godt nok ringe ...

      Slet
    3. Ja, det er helt vildt! De bruger (især) regnbukser, da de er meget hurtigere om at tørre end flyverdragten når det har været en rigtig våd dag. På den måde skåner vi flyverdragterne for tørreskabet - hvor der i øvrigt heller ikke er plads til 40 flyverdragter. Men den her gummiflyverdragt tørrede jo ligeså hurtigt som regnbukserne, og det var jo bare drønsmart!

      Slet
  2. *omg* jeg havde også VIRKELIG skabt mig og truet med bål og brand!!!!!
    Håber I finder en løsning...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også virkelig gal! Jeg regner med at sende en klage til forbrugerklage-nævnet, for de er ikke til at hugge og stikke i og de ignorerer mine mails. Aaaarg!!

      Slet
  3. Hvor er det bare flabet og total dårlig stil!
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  4. Det må kunne gå ind under "falsk reklame" når de først skriver at den er god til skovbørnehave og bagefter kalder det forkert brug at have den på.. i en skovbørnehave!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det må man sige. Og de er bare ikke til at hugge eller stikke i. Heldigvis har 10 andre forældre nu klaget. Håber det hjælper!

      Slet

Kommentarer er dejlige, så smid gerne én! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...