søndag den 27. oktober 2013

Aaah vintertid!!

Nu er jeg ikke fan af efterår, vinter eller noget der bare nærmer sig en temperatur under 20 grader. MEN, jeg elsker dagen, hvor vi sætter uret en time tilbage. For sådan en som mig, som ville elske hvis døgnet havde lidt flere timer, er det en gave at få en hel time ekstra denne ene dag om året. Jeg kender mange som mener, at det fedeste er, at man så kan sove en time længere, men niksen biksen. På denne dag står jeg op som jeg plejer og sætter derefter uret tilbage. Vupti - en time ekstra inden det er sengetid. :)

Hvad så med børnene? Vi har faktisk aldrig haft problemer med børn og sengetider når vi stiller urene frem og tilbage. Meget mystisk, men det er ligesom om de bare "følger med". Og det passer fint, hvis de vågner "tidligt" i morgen, da vi snart skal tidligt op hver dag. Efter 6 måneder, hvor jeg har været arbejdsløs, har vi jo snuet til kl. 7-8 stykker, men fra på fredag hedder det kl. 5.30 for mig og 6.10 for børnene. Uh... Det bliver hårdt - men godt! 

Håber I får en god længere dag!

Lige et billede af de ungtyre, der går på marken ved vores hus. Den hvide ovre til venstre har jeg fået gjort så tam, at den hver dag kommer over til hegnet og skal kløes bag hornanlæg og ører. Den håber vi på at kunne få halvdelen af i fryseren (lidt makabert måske, men også ret sjovt synes jeg)!


4 kommentarer :

  1. Det lyder dejligt, at jeres børn bare hopper med på vognen. Det gør vores bestemt ikke, og det tager gerne en uges tid inden vi er på rette plads igen. Suk!

    Og stort tillykke med, at I skal tidligt op. Det gør bestemt ikke noget, når man er heldig at få et job. Held og lykke!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er helt vildt at de gør det. I dag måtte jeg hive den yngste ud af sengen kl. 7.45 (altså vintertid 7.45!). Og tak, det er nemlig helt ok at skulle tidligt op, når et job er årsagen. :)

      Slet
  2. Hos os var det det rene mareridt med sommer / vintertid, da ungerne var små.... Held og lykke med det nye arbejde :-)
    Kh Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det hører jeg tit. Tror vores børn har et fast antal timer de skal sove, før de vågner. :-) Og tak!

      Slet

Kommentarer er dejlige, så smid gerne én! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...