onsdag den 23. april 2014

Tumledragt nr. 2!

Victoria fik sig også en tumledragt i de bløde stjerner, se Adrians her. Til foret i den her har jeg brugt noget fast bomuld (som mønstret også foreslår) og det er altså noget møg! Det lykkedes dog rigtig fint, men det er bare ikke nemt at få strækstof og fast stof til at følges ad - tips modtages gerne.

Dragten er lavet i str. 4 år og selvom jeg forkortede den lidt, blev den altså noget for stor. Tror den passer til efteråret. :) Mønstret var oprindeligt til langærmede raglanærmer, men jeg ville prøve at lave de her "ud-i-et" ærmer og det lykkedes skam fint. Stoffet med monstre er fast bomuld købt i Jysk.











6 kommentarer :

  1. Hvor er den blevet flot! Hvor er mønstret fra? Hvis jeg bliver modig nok, burde jeg sy en til Carla.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Det er Alt om Håndarbejdes symagasin nr. 3, 2012. Jeg troede faktisk det ville være svært, men det gik overraskende hurtigt og resultatet blev godt! :)

      Slet
  2. Hvor ser den bare fin ud - er vild med de to stoffer sammen, selv om det måske var ldit svært at sy (jeg har ingen tips, for jeg har ikke prøvet at sy de to stoftyper sammen)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Ja, jeg syntes også det blev en god sammensætning - og lige så god til piger som til drenge. :)

      Slet
  3. Hvor er den skøn - det monsterstof er da helt fantastisk (også selv om det drillede). Dragten ser ud til at være skøn og blød at tumle rundt i :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker! Ja, det er virkelig fint - og kostede ikke det vilde. Dragten er overdrevent blød - hvis jeg havde købt mere af det grå stof, havde jeg en dragt magen til selv. :)

      Slet

Kommentarer er dejlige, så smid gerne én! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...