lørdag den 9. februar 2013

Fastelavn 2013: en regnsky og en flagermus!

I år har kostumerne været færdige flere dage før de skulle bruges - hvilket er helt usædvanligt!! Victoria's dagpleje holdt fastelavn i legestuen i tirsdags og i Adrians børnehave var det igår. Kostumerne har været færdige siden weekenden!! Begge kostumer er lavet ud af noget jeg havde i forvejen, så jeg har ikke skulle have penge op af lommen - total bonus! 

I børnehaven har de hvert år et tema, som de skal klædes ud efter. De sidste tre år har det været "skovens dyr" (måske man skulle opfordre til et nyt tema næste år? :) ). 
Adrian får selv lov at bestemme hvad han vil være og det giver nogle gange nogle kreative udfordringer. Forrige år var det et pindsvin, sidste år egern! Egernet kan ses her. I år var det så flagermus, hvilket jeg syntes var en noget mere overkommelig opgave end de to foregående års udklædninger. Masken har han lavet i børnehaven - specielt til formålet.

Victoria har endnu ikke sin egen mening og jeg nyder at kunne bestemme inden den obligatoriske prinsesse-fase indtræder. Så hun blev til en regnsky, inspireret af et kostume jeg fandt på Pinterest for længe siden. I rigtig refashion-ånd efter jeg deltog i "upcycling-january", er hendes kostume næsten kun genbrug. Trøjen er en af Adrians gamle, vendt på vrangen, da der var tryk på forsiden. Skyen er lavet af hvid jersey fra stoflageret og de grå leggins er lavet ud af et af mine gamle par, der havde fået maling på sig. Dråberne er lavet af stofmaling.


 Den lidt specielle anordning hvormed vingerne sidder fast, er lavet da udklædningen skal uden på flyverdragten (han går i Skovbørnehave). Så huen skulle kunne komme indeunder og vingerne udenpå - hurra for velcro!. 



Hun er virkelig ikke nem at få til at stå stille. 

Ingen kommentarer :

Send en kommentar

Kommentarer er dejlige, så smid gerne én! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...