søndag den 24. juni 2012

Bryllupskage og en sørgelig begivenhed.

Først et par billeder af den bryllupskage jeg lavede til min svigerindes bryllup i går. Hun er typen der ikke vil have for meget pynt, prinsessefnider og romantik, så det skulle være en enkel kage. Jeg synes dog der skulle være lidt kærlighed i kagen, så den fik nogle hjerter. Der er chokolademousse og jordbærmousse + friske jordbær inden i - adskilt af mine (lækre) hjemmebagte lagkagebunde. Til sidst er den betrukket pyntet med marcipan og fondant.
Brudeparret var meget glade for den og den smagte MUMS!

 På det her billede ser det ud som om bogstaverne sad skævt - det gjorde de altså ikke. ;)


Og så til det sørgelige. Fredag kl. 00.30 (eller det var faktisk lørdag) kom vores kat hjem og var helt slinger og meget smerteplaget. Hun var blevet kørt ned. Jeg er næsten færdig som dyrlæge, så kunne ret hurtigt konstatere at ryggen var brækket og hendes kredsløb var ved at kollapse pga. indre blødninger. Jeg var knust da det eneste rigtige var at give hende fred! Da jeg ikke er helt færdiguddannet (mangler ca. 2,5 måned) må jeg jo ikke selv opbevare medicin, så jagten gik ind på en åben dyrlægeklinik. Heldigvis forbarmede min lokale dyrlæge sig over mig og tog mig ind på klinikken trods hans vagt sluttede kl. 24. Hold op hvor er jeg taknemmelig over at der findes sådan nogle fantastiske mennesker!
Han kunne konstatere de samme skader som jeg havde gjort derhjemme, så hun måtte aflives. Hun døde kun 25 min efter hun trådte ind ad døren derhjemme med voldsomme smerter. Hvor er jeg glad for hun ikke skulle lide længere, men hvor er det hårdt. Har endnu ikke fået fjernet hendes madskål.

 R.I.P. lille mis!


7 kommentarer :

  1. det gør mig ondt med din kat - det er altid hårdt at miste sit kæledyr.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er aldrig sjovt. Og slet ikke når man ikke er forberedt.

      Slet
  2. Det er jeg ked af at høre, stakkels misser.
    Og fin kage du har fået lavet

    SvarSlet
  3. Ringtig fin kage du har fået lavet... uha lyder ikke godt med misser, men hvor var det godt i var hjemme nu det skulle ske, så det ikke bare skulle ligge i vejkanten, og det er altid svært at sige farvel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Og ja, det var godt vi var der og ikke var gået i seng. En gang imellem er hun jo ude om natten, så helt utroligt jeg valgte at blive oppe til hun kom ind.

      Slet
  4. Sikke en flot kage!!! Men trist med din kat. Godt du selv kunne konstatere, at den var helt gal med hende, så hun ikke skulle lide så længe...

    SvarSlet

Kommentarer er dejlige, så smid gerne én! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...