søndag den 15. juli 2012

Tilbage fra sommerhusferie - og en lækker opskrift!

Netop hjemvendt fa en hyggelig afslappende ferie i svigerforældrenes sommerhus. De købte sommerhuset for 4,5 år siden med det formål, at hele familien skulle have glæde af det. Og det må man sige vi har. Vi bruger det så snart vi har mulighed for det og nyder det i stor stil!

Det var ikke det vilde kreative jeg fik bedrevet, men fik tid til at lave noget "guf" som jeg længe har pønset på. Idéen kom til mig, da jeg elsker macadamia nødder, blød nougat, marcipan og chokolade. Hmm... kunne man mon ikke splejse disse ingredienser sammen til en lækker snack??? JO! For hulan de var gode. Her kommer en lille billedspam over fremstillingsprocessen:



Nødderne er købt i Spar. Plejer at købe dem fra Coop og de er altså lidt bedre (og billigere) synes jeg. Jeg overtrak med almindelig Odense mørk chokoladeovertræk, men næste gang vil jeg bruge det lækre kokkechokolade fra vores lokale chokolade-pusher-butik. :) Kalorieindhold?? Don't ask - just enjoy! ;)

Derudover har jeg shoppet lidt i Kähler outlet butikken på Enø ved Næstved. Sommerhuset ligger i Karrebæk lige et splitsekund fra Enø, så jeg måtte jo ind forbi. Mine rigtig fine køb viser jeg frem en anden dag - de fortjener et ordentligt lys til fotograferingen. :)

Ingen kommentarer :

Send en kommentar

Kommentarer er dejlige, så smid gerne én! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...