torsdag den 24. januar 2013

Cake in a mug...

... kage i mikroovnen, kage på 60 sek. eller hvad man nu kan kalde det. 
Det kære Pinterest har endnu engang smilet til mig og jeg har fundet denne opskrift på en enkelt-portionskage lavet i mikroovnen: 

1 spsk smør el. magarine 
1 spsk sukker
1 spsk farin
1/2 tsk vaniliesukker
en skvis salt
1 æggeblomme
1/4 dl mel
chokoladestykker efter smag 

Smørret skal smeltes først og så puttes resten i, i den nævnte rækkefølge. Rør undervejs. Jeg puttede 1,5 spsk chokoladestykker i og synes ikke der skal flere i end det. Sættes i mikroovnen i 40-60 sek. Jeg gav den 60 og det var måske lige i overkanten. Men det er yum - og hurtigt yum! :)


Der er ikke noget link på "pin'en", så jeg må bare fortælle at jeg ikke kan tage æren for opskriften. :) Jeg vil dog prøve at eksperimentere med nødder, bær og hvad mon mere????

Jeg fandt også et fedt citat på Pinterest for længe siden. Det er nu printet ud og står og holder mine Kähler-vaser selskab i vindueskarmen ved sofaen. :)



Hav en dejlig dag!



Ingen kommentarer :

Send en kommentar

Kommentarer er dejlige, så smid gerne én! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...